Zwroty i reklamacje
Odstąpienie od umowy
- Każdy kupujący może zrezygnować z zakupionego towaru bez podawania przyczyny w ciągu 14 dni od daty zawarcia umowy. Wyjątkiem są rozpakowane płyty CD/DVD i płyty winylowe, które nie podlegają wtedy zwrotowi!
- Aby zrezygnować z towaru należy wypełnić formularz odstąpienia od umowy - dostępny w panelu Klienta lub poniżej.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadkach wymienionych w art. 3 ust. 1 oraz 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.
- Klient, po wypełnieniu formularza odstąpienia od umowy, odsyła przedmiot na własny koszt lub dostarcza go do siedziby SiemaShop (Warszawa, ul. Dominikańska 19c, 02-738).
- Bez wypełnionego formularza odstąpienia od umowy rezygnacja z towaru nie jest możliwa.
- Kwota zwrotu będzie równa cenie zakupu towaru wraz z kosztami przesyłki do klienta - jeśli zwracane zostaje całe zamówienie (koszty odesłania towaru do SiemaShop nie podlegają zwrotowi). SiemaShop zwraca wyłącznie koszty wysyłki w wysokości najtańszego sposobu wysyłki produktu oferowanej na dzień złożenia zamówienia. W przypadku odesłania tylko części z zakupionych produktów, koszty wysyłki nie podlegają zwrotowi.
- Po otrzymaniu formularza odstąpienia od umowy a także otrzymaniu zwracanego towaru, SiemaShop zwróci koszt zamówienia w terminie 14 dni roboczych.
Reklamacja
- Jeśli towar nie jest zgodny z z umową , klientowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
- Uprawnienia konsumenta do reklamacji towaru są przewidziane w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 roku. Od 01 stycznia 2023 roku do konsumentów nie stosuje się przepisów dotyczących rękojmi zawartych w kodeksie cywilnym z dnia 23 kwietnia 1964 r.
- Do klientów nie będących konsumentami, zastosowanie mają przepisy zawarte w ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny, w szczególności dotyczące umowy sprzedaży (art. 535-555 k.c.), rękojmi za wady rzeczy (art. 556-5764 c.), gwarancji (art. 577-582 k.c.).
- Konsumentem jest osoba fizyczna dokonującą z przedsiębiorcą (SiemaShop) czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- SiemaShop każdą reklamację rozpatruje indywidualnie.
- Reklamacje wnosi się drogą mailową pod adres: [email protected] lub poprzez panel Klienta. Odpowiednie dokumenty dostępne są poniżej.
- Podczas zgłoszenia należy podać numer zamówienia, zastrzeżenia do produktu oraz numer telefonu kontaktowego.
- Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez klienta z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane są i udostępniane przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych. Klient będący konsumentem może również skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń poprzez złożenie swojej skargi za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
10.01.2023